Drie maanden door Zuid-Amerika!

Wereldsteden, de beach en het tropisch regenwoud

Dit wordt alweer ons laatste stukje, omdat we over twee dagen uit elkaar gaan.. Dan gaan we ieder apart met onze vrienden verder reizen!

We eindigde ons vorig stukje in Buenos Aires. Dit is een ontzettende grote wereldstad! En dat is ook te merken aan alle drukte.. Maar er is dan ook genoeg te beleven. Wij hebben ons er een week heel goed kunnen vermaken, omdat er veel verschillende wijken zijn. In San Telmo wordt er op de pleinen de tango gedanst en zijn er leuke marktjes. La Boca is een kunstenaarswijk met schilderachtige huisjes.

En inRecoleta en Palermo kan je heel goed uitgaan! Een stad waar je je echt niet kan vervelen. We zijn ook nog naar een tango-show geweest. Nadat we eerst zelf een les gehad hadden, begon de show. Het was een ontzettend leuk optreden. Wat ons opviel was de armoede in de stad en de lange rijen bij de bank. Dat komt doordat Argentinie een paar jaar geleden bankroet was, waardoor iedereen zijn spaargeld kwijt was. Nu gaan ze dus elke weekhunloon van de bank afhalen..

Toen met de boot overgestoken naar Uruguay en we kwamen aan in het plaatsje Colonia del Sacramento. Dit is een heel leuk koloniaal plaatsje met een oud centrum en leuke pleintjes. En het was lekker weer! Jammer dat we niet meer tijd hadden, anders hadden we zeker meer van Uruguay willen zien.

Daarna door naar Puerto Iguazu om de watervallen te bekijken en die waren echt onvoorstelbaar mooi. De Argentijnse kant is het meest indrukwekkend, want dan ben je heel dichtbij de watervallen (af en toe iets te dichtbij, waardoor we gelijk een verkoelende douche kregen).Maar de Braziliaanse kant was ook de moeite waard, omdat je dan meer overzicht hebt. Het zijn er namelijk zo veel, ruim 250 watervallen! Puerto Iguazu zit middenin het tropisch regenwoud en dat was wel te merken. Het was er erg warm, maar gelukkig hadden we een zwembad bij ons hostel waar we af en toe konden relaxen. En door alle muggen, zaten we onder de muggenbulten!

Nu zitten we in Rio. Vandaag het grote jezusbeeld gezien boven op de berg. Het is bijna 40 meter groot, echt enorm! Jammer genoeg hadden we geen uitzicht over de stad, want het was bewolkt. Vandaag troffen we het met het weer. We hadden mooi uitzicht over Rio, vanaf de suikerbroodberg en konden heerlijk aan het strand liggen.

We hebben echt heel veel verschillende dingen gezien tijdens onze reis. Heel bijzonder, want je hebt elke keer een andere vakantie en het is steeds weer genieten! Alle dagen genoten we van een cocktail, milkshake, cappuchino of hier in Rio zelfs van kokosnoten waar we uit kunnen drinken. Nu onze laatste vakantie! Lau gaat nog een maand met Martijn naar Costa Rica in Midden-Amerika en An gaat met Vladan Brazilie ontdekken.

We wensen jullie alvast hele fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!!

Tot gauw allemaal! Liefs ons

Marieke

He lieve zussen! Wat leuk om weer een reisverhaal te lezen... en die foto's, echt gaaf! Die jongens zijn er bijna klaar voor, ze hebben chocoladeletters voor jullie mee. Geniet!! Heel veel liefs, Marieke

Paulien

Waaah alweer zo'n heerlijk verhaaal! dankje ook voor je leuke kaartje annepan! hoelang heb je nu nog in brazil? dikke kus!

Karen

Hallo lieve meiden,

Wat een super kadotjes uit Zuid-Amerika! Echt ontzettend lief van jullie. Nu is de hele fam echt bijna weg! Stil, hoor zo zonder jullie allemaal. Geniet lekker van de jongens en op naar jullie laatste avondtuur! nog heel veel plezier!!!

Susan

Wow, klinkt super! geniet ervan in Brazilie en Costa Rica, hier in Indonesie is het ook heerlijk :)

liefs

Jacqueline

hoi meiden, jullie ook heel gezellige kerstdagen toegewenst en een te gekke jaarwisseling. Wel bijzonder om dat op een ander continent te vieren. Kunnen jullie ook wat foto's plaatsen van Martijn en Vladav daar zijn wij wel nieuwsgierig naar! Hier gaat alles goed er ligt een flink pak sneeuw en vannacht gaat het plaatselijk 10 graden vriezen! O'ja, de 4e baby is op komst! groet van Jacqueline, Ronald, Hugo-geert, Niek en Maria

Arjan

Feliz Navidad y prospero año!
Chicas y hombres heel veel plezier twee aan twee in de Amazone jungle en genietend van la pura vida in Costa Rica. Het was erg leuk wat van jullie avonturen te lezen en zeker met die vette foto's erbij. Geniet volop tot de laatste dag en maak er weer wat moois van bij thuiskomst. Misschien zien we elkaar nog net voordat ik op reis ga en anders tot ziens in het voorjaar. Hasta luego, Arjan