Drie maanden door Zuid-Amerika!

Adios lovely Bolivia!

Twee weken geleden kwamen Marieke en Anne aan in Zuid-Amerika. Enthousiast begonnen we onze reis samen in de hoogstgelegen hoofdstad van de wereld, La Paz, op ruim 4000 m hoogte. We genoten van de koppies koffie, kleurige winkeltjes en marktjes en de bijzondere cultuur. Het is zo goedkoop daar, dat we niet meerkonden stoppen met shoppen..De eerste dag waren we al meteen geintegreerd in Bolivia. We konden namelijk de wedstrijd bijwonen van Bolivia tegen Brazilie! Het was eenhele leuke ervaring!

Een paar dagen later zetten we onze reis voort richting het Titicacameer. Daar aangekomen hadden Marieke en Anne erg last van de hoogte. Dus konden we niet optimaal genieten van het mooie meer. Gelukkig zijn we toch nog naar Isla de Sol geweest. Een heel rustig en relaxed eilandje met een mooi uitzicht op het meer.

Na een week gingen we naar Uyuni om vanuit daar een tour te maken van drie dagen. We hadden het getroffen met onze touroperator, want we hadden een kokkin mee en alles was goed verzorgd. Dit was echt onbeschrijfelijk mooi! We hebben zoveel gezien, we raakten echt niet uitgekeken! Hieronder een foto van een van de vele lagunas met de flamingo´s.

Elke dag was een verassing... zoutmeren, vulkanen, prachtige bergen, lama´s en alpaca´s, cactussen, lagunas, flamingo´s, geisers en tot slot een natuurlijk thermaal bad met een schitterend uitzicht. Echt waar.. het was bijna niet te geloven! Zeker niet toen na dit bad onze kokkin de pannenkoeken klaar had.

Na deze tour dachten we dat het niet meer beter kon, maar na de grensovergang naar Chili kwamen we aan in een heel leuk backpackersdorp San Pedro de Atacama! Hier hebben we vijf dagen lang uitgerust, gelezen, terrasjes gepakt enuit eten geweest met een groepje uit ons hostel. Ook hebben we 1 dag een tourtje gedaan. Hierhebben we gesandboard (is wel lastiger dan snowboarden) en zijn we naar de maanvallei geweest om de zonsondergang te zien.

Morgen vertrekken we naar Santiago waar we nog een weekje aan het strand kunnen liggen.. Kortom, we genieten hier!

ester

super meiden, wat een heerlijke verhalen.. en mooie foto's!! genieteennn.. stuur maar een paar zonnestralen hier naar toe, kunnen we wel gebruiken!
xx es

Wim & Annette

tóp meiden, bedankt voor dit berichtje en geniet van al dit moois! AT

atie pronk

Echt super om jullie reis zo mee te maken. Daar genieten wij ook van, geniet nog van jullie laatste weekje samen.!! En tot ziens en tot skypen liefs mam

Susan

Wow, jaloers!! klinkt helemaal mooi, veel plezier nog!

cindy,julia,sjaak cunie

fijn dat het daar zo leuk is !!
en geniet er nog heel veel van.
groetjes cindy julia sjaak cunie

Leonie

Wow!! Het ziet er echt onwijs mooi uit!!! De foto's zien er echt surreel uit! Geniet ervan!

paulien

you go anniepan en zusjes, klinkt overheerlijk! je bent er pas twee weken, maar eh wanneer je ook al weer trug want k moet mn kadooo kwiet hihi!

kuss geniet ze!

Arjan

Hola hermanas,

Wat een onwijs vette foto's en prachtige plekken om te reizen, zeker zo met z'n drietjes. Precies in La Paz om Bolivia-Brasil mee te maken, stoere actie.
Verstandig om uitgebreid te chillen in San Pedro de Atacama, unieke plek en relax momenten zijn erg belangrijk als je intensief reist. Klinkt allemaal super, dus ik zou zeggen Marieke nog even genieten van Chili en je zussen en Laura en Anne.. vooral doorgaan zo! Besos, Arjan

anneloes

heeey meiden!

wat een mooie verhalen allemaal en leuk om de foto's te bekijken!
groetjes anneloes

Janneke!

Heey girls! De verhalen zijn om jaloers van te worden en de foto's vooral....! Geniet nog even lekker meiden! Liefs Janneke, ps zal van de week even een mail sturen...druk druk!

mart en thea

Geweldig, wat een belevenis.!Wat maken jullie een hoop mee, met de mensen en de prachtige natuur.
Van deze avonturen ga je echt relativeren, echt meemaken hoe het leven echt in elkaar steekt.
Geniet er van meiden, we zijn trots op jullie

Sophie

meiden!
super leuk om dit te lezen joh!!
sandboarden is ook weer es wat anders haha!
nou heerlijk dat we op de hoogte worden gehouden want de hele familie leest met plezier jullie verhalen!
groetjes!

Attie en Piet Pronk

Hallo Anne en Laura

Erg leuk iets van jullie te horen. Wat maken jullie een mooie reis met al die nieuwe culturen en wat een prachtige natuur overal. Deze indrukken neem je je hele leven mee. Geniet ervan!

Groetjes Piet en Attie

bakker pronk@hetnet.nl

Hallo Laura en Anne. Met genoegen lees ik jullie avontuur berichten. Leuk hoor .
Dit wat jullie beleven kan niemand jullie meer afnemen.En paps en mams in Thailand. Het kan niet op met de reislustvan de familie.Geniet ervan. Gr tante Marian.