Drie maanden door Zuid-Amerika!

Het einde van vrijwilligerswerk in Arequipa is in zicht en.......

.... Anne en Marieke komen dit weekend naar Bolivia!!!

Jammer dat de tijd zo snel voorbij gaat, want ik had nog wel langer in Arequipa willen blijven. Er is nog veel meer te zien! Maar het is natuurlijk ook leuk dat ik dit weekend Anne en Marieke ga zien!

De weken op de Engelse school zijn goed verlopen. Soms zaten er maar twee of drie kinderen in de klas en soms was het was echt drukte met zes of meer kinderen. Ondanks dat ze niet altijd goed luisterden leren ze wel wat Engelse woorden, onder andere de familie, nummers, dagen van de week en verschillende fruitsoorten.

Hier op de foto zijn ze de wereldkaart aan het inkleuren voor een vlag. Dit was op vrijdag, wat een soort van feestdag is omdat ze dan gaan knutselen en aan het eind van de dag fruit uitgedeeld krijgen. Daar kijken ze altijd naar uit!

In het weekend zijn we naar het klooster van Arequipa geweest, wat echt heel groot is en ook enorm kleurrijk. Hier woonden nonnen en monniken, waarvan de meesten behoorlijk wat geld hadden. Hierdoor hadden ze ook een aparte kamer of zelfs een woning met een slaaf in dienst. Het was heel indrukwekkend. Ook hadden we wat afscheidsfeestjes en gingen we lekker uit eten voor niet meer dan €5,00. Afgelopen weekend zijn we naar de Colca Canyon geweest. Het was heel leuk om meer van de omgeving van Peru te zien. Wat is het droog en uitgestrekt! En inderdaad Josien, wat heb ik last van spierpijn, vooral in mijn kuiten! De eerste dag van de trekking was wel zwaar, want we moesten midden op de dag in de kloof naar beneden lopen.

Ik had dorst en zulke zere benen, dus ik was blij toen ik eindelijk beneden was en een duik in het zwembad kon nemen. Daarna nog een klein stukje de berg op en toen waren we bij onze hostel. Het was bij Peruanen thuis, dus je zag precies hoe het er daar allemaal aan toe ging. Ik had echt het gevoel of ik terug in de tijd was. Alles (voedsel, drinken, kleding) werd per ezel naar de dorpjes vervoerd. En ook als er iemand ziek werd of iets gebeurde moeten ze per ezel vervoerd worden. Sommige mensen wonen wel 18 uur lopen van de bewoonde wereld af! We hebben er heerlijk gegeten. Ze maakten alles zelf en stonden uren in de keuken om ons ontbijt, lunch en diner klaar te maken. Ook hebben we hun kostuums nog aangehad (zoals je ziet aan de foto´s hieronder) en dansten we de ´dans van de liefde´

Grappig om met de man van het hostel te dansen, hij was een kop kleiner dan mij. De dag erna weer vroeg op en gelukkig waren we nu voordat de zon opkwam weer boven, dus ik had niet zo´n last van de hitte. De terugreis nog condors (roofdieren met een spanwijdte van drie meter) en alpaca´s (soort lama´s) gezien. Het was echt de moeite waard deze trekking!

Deze dagen heb ik nog even hard nodig om mijn kleren te wassen en mijn tas te pakken, want vrijdagnacht vertrek ik naar La Paz om daar hopelijk in de middag Anne te zien! En de dag daarna Marieke. Ik heb er zin in!

En thanx iedereen weer voor alle berichtjes, heel erg leuk!

Reacties

Reacties

nienke zuurbier

hallo laura
ten eerste wat leuk dat we met je mee mogen kijken
wat een beleving allemaal
en wat lekker dat je zo geniet
de groetjes aan anne en marieke
spreekje gauw
groetjes Nienke

marte

hey meid!

oww wat gaaf om dit te horen! :D Ik heb die trekking ook gedaan, maar wij zijn niet helemaal naar beneden gegaan: dat was ECHT ver! :D Maar dat zwembad daar beneden zag er wel heel goed uit haha. Lekker hoor.

Hoe gaat het met je Spaans, kan je al een beetje met de mensen communiceren?
Heel veel plezier in la Paz, is ook supermooi!

Veel plezier!

xx mart

lizette en jan

He laura,
Wat leuk omdat allemaal zo te kunnen volgen. Ik hoop dat je de rest van de tijd met je zussen nog meer geniet en we blijven jullie volgen.
groetjes lizette, jan, julia en luca dooooeeeeiiiiiii

Judith

Hey Lau
Wat leuk dat jullie zo een site bijhouden..
Ik vind het erg stoer van jullie moet ik zeggen!
Je hebt er bijna alweer 3 weken opzitten wat gaat dan snel hé!
Wat spannend dat Anne en Marieke nu ook jouw kant op komen! kunnen jullie samen genieten.
Heel veel plezier nog en ik zal snel mailen!
xx

Martijn

He kanjer,

Super gaaf, ik ben trots op je dat je zo goed werk doet voor die kinderen. Nog even een paar dagen hard werken en dan lekker reizen. Heel veel plezier Lau

Dikke kus martijn

Greet en Marcel

hey Laura,wat vliegt de tijd! wat een mooie weken, de kids zullen je missen. Maar jij moet weer verder, Anne en Marieke ophalen en met elkaar verder genieten! en mooie ervaringen opdoen! Meiden, het ga jullie goed!! Lieve groeten van Marcel en Greet

sjaak en cunie

hi laura,
wat een schitterende ervaring allemaal, dit moet toch erg veel indruk op je maken. Erg leuk dat je zo geniet en dat de mensen allemaal zo vriendelijk zijn. Als je de armoe daar ziet word je wel weer even met beide benen op de grond gezet, en wij maar klagen over de crisis !!!!.
Leuk verhaal ook, en ik blijf je volgen,
Wees voorzichtig en veel plezier en de groeten aan Marieke en Anne

doei !
Sjaak en Cunie

Sijtje

Hee meiden, wat leuk om de verhalen van jullie avontuur te lezen! En uiteraard ook de fotootjes! Geniet er van, de tijd zal wel omvliegen als je zoveel te zien hebt. Groetjes Sijtje

jan+irene

he meiden ,wat zijn wij toch stinkend jaloers opjullies droomreis, wel goed uitkijken daar , zeker met dat auto huren!! jullie weten he,poco deniro ,muchos trawagar, i muchos d amore ,este lavida,quo vadis i ,a la proxima ver . groeten jan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!