Drie maanden door Zuid-Amerika!

Vanuit het noordelijke woestijngebied richting de zuidelijke gletsjers

Op dit moment zitten we in Bariloche, Argentinië. Dit is waarschijnlijk de koudste plek waar we komen... de temperatuur is namelijk om het vriespunt! Maar we kunnen genieten van de delicatesse hier: chocola en warme chocolademelk.

Terug naar twee weken geleden, toen Marieke er nog bij was. Daar hadden we nog zelfs 30 graden. Vanuit het noorden van Chili vlogen we naar de badplaats Viña del Mar en hebben we eerst een paar dagen aan het strand gelegen. Ook zijn we een dagje naar Valparaiso geweest. Dt is van oorsprong een havenstad en waar nog steeds worden grote schepen geladen en gelost. We zijn daar met een van de vele liftjes omhoog gegaan en hadden we een mooi uitzicht over de haven. Vervolgens naar de hoofdstad van Chili, Santiago. De stad zelf is niet heel bijzonder, maar we vermaakten ons met shoppen, koppies drinken bij Starbucks en de cafeetjes en restaurantjes in Bellavista.

Ook zijn we vanuit de stad een dagje naar de wijngaarden geweest. Dat was heel leuk om te zien, want het familiebedrijf was al een paar eeuwen oud. Hierna eindigde de reis van Marieke. De volgende dag vertrok ze met twee keer zoveel bagage als waar ze heen mee was gekomen (wij konden namelijk al onze souvenirs en teveel meegenomen kleren met haar meegeven ;-) )

Het merengebied

Wij vertrokken nog meer richting het zuiden. Na een lange busreis kwamen we in Pucon aan. Dit is een gezellig Oostenrijks alpenplaatsje. We hadden een chaletje met open haard, dus het was dan ook niet zo erg dat het wat regenachtig was. ´s Avonds gingen we naar een warmwaterbron, waarvan er hier veel zijn door het vulkanengebied. Verder nog gemountainbiked door de nationale parken met gigantische watervallen!

Nu zijn we dus in Argentinie en blijven we nog een paar dagen in Bariloche. Morgen hebben we een auto gehuurd en gaan we de zeven meren route rijden. Zondag gaan we door naar Puerto Madryn om uiteindelijk in het zuiden van Argentinie en Chili aante komen.. Leuk is het trouwens dat we tijdens het reizen steeds dezelfde mensen tegenkomen! En wonder boven wonder redden wij ons prima in het Spaans! Meer foto´s kunnen jullie trouwenszien als je klikt op de foto aan de rechterkant van dit verhaal.

Echt leuk jullie reacties!!

ester

leuk weer om te lezen meiden!
jammer dat marieke weer weg is, maar jullie vermaken je bere-goed zo te zien! heel veel plezier nog hé!
ik ga gauw de foto's kijken ;) xx

martijn borst

Echt een super leuk stukje meiden. Leuk om te lezen dat het zo goed gaat en dat jullie het zo ontzettend naar jullie zin hebben. Dikke kus Martijn.

Marieke

Hey meiden!! Wat weer een leuk verhaal, dat is wel weer wat anders als het woestijngebied. Gaaf hoor, weer een nieuw avontuur! Mijn telefoon doet het weer, dus we kunnen weer sms-en. En skype is ook gemaakt, laten jullie weten wanneer jullie online zijn. Hier is het regenachtig en donker.. Toch stuur ik snel even foto's van het thuisfront! Groetjes van Miel en liefs van mij!

arjan

Sounds like you girls are having a great time.. and right you are. Klinkt heerlijk relaxed en nu na de vele chocolade op weg naar ijs! What more can a girl wish for? Oeps, de ijs is natuurlijk wel een paar duizend jaar oud en soms lijkt het wel blauw. Yep, de gletsjers komen eraan. Perito Moreno is heel gaaf en als het jullie maar even past zou ik zeker de circuit trail in Torres del Paine aanraden, absoluut uniek en net ff anders dan een wandelingetje in het bos van Schoorl - en dat is al mooi. Buen viaje y disfrutaìs chicas.
Adios Arjan