Drie maanden door Zuid-Amerika!

De natuurwonderen van het zuiden...

Nadat we het mooie merengebied in Bariloche met de auto hadden verkend, vertrokken we naar Puerto Madryn. Een uitstekende plek om o.a. walvissen, zeeleeuwen, zeeolifanten en pinquins te spotten. En dat hebben we gedaan! De walvissen waren echt fantastisch. Ze zijn ontzettend groot en dit soort is erg rustig zodat we er heel dichtbij konden komen.

We waren ook van plan om naar de dolfijnen te gaan, maar helaas hadden we een vreemde insectenbeet aan Bariloche overgehouden: de black fly. Hierdoor kregen we vreselijke jeukende bulten, waar de dermatoloog ons gelukkig vanaf heeft geholpen.

Op naar de volgende bestemming! Het zuidelijkste gedeelte van Chili en Argentinie. Het was daar wel wat kouder, maar ontzettend mooi. Het is echt indrukwekkend, zoals op de foto`s wel te zien is. Onder andere het nationaal parkTorres del Paine, maar vooral de ijsgletsjer Perito Moreno. Een vijf kilometer lange gletsjer van ijs (zestig meter hoog), die door de bergen heen loopt en uitkomt in een meer. We zijn er met een boot langsgeweest en konden het van dichtbij zien. Echt heel gaaf! Van deze ijsgletsjers zijn er ongeveer 50 vanin de omgeving.

Verder vermaken we ons hier prima. Het is hier best wel Europees met cafeetjes en restaurantjes. En met films kijken, kunnen we onze Spaans verbeteren. Afgelopen weekend hebben we voor het eerst paardgereden in El Chalten. Erg grappig. Lau had nogal een dwars paard en moest vaak aan de teugels trekken. Maar we zijn weer heelhuids in het hostel gekomen gelukkig.

Nu zitten we in Buenos Aires en gaangenieten van het heerlijke weer de terrasjes en natuurlijk het uitgaansleven.Het schijnt een hele leuke stad te zijn wat we van iedereen horen. We blijven hier een week want er is genoeg te doen!!

PS voor nog een paar foto´s kunnen jullie onder het kopje foto´s bekijken..

Marte

Hey Lau (en Anne natuurlijk)
Wat een superverhaal weer! En wat supergaaf dat jullie nu lekker in Buenos Aires zitten he! Heerlijk lijkt me dat, vooral met dat weer daar.
Ik ben druk bezig met mijn scriptie en ook net verhuisd naar de Pijp! :)

Het gaat snel nu of niet? Wanneer komen jullie weer terug?

Geniet er nog van! xx marte

paulien

waaauw klinkt heerlijk en pracht foto's ook! ba vast en zeker top! have fun daar annepan! xoox

Piet en Attie Pronk

Hallo Laura en Anne

Wij genieten van jullie verhalen. Wat een ervaring. Wij hebben in Zuid Afrika ook walvissen van heel dichtbij gezien en er ook een onder onder ons bootje gehad, dat was niet mis! Erg leuk die verhalen van jullie te horen.
Groetjes Piet en Attie

angèl pronk

Hoi Laura en Anne,

Wat ontzettend leuk om mee te genieten van jullie reisverhalen. En wat een prachtige natuurlandschap daar met die ijsgletsjers. Ook leuk dat jullie nu in Buenes Aires zijn. Spreken jullie al een Spaans?
Nou veel plezier daar, en doen jullie vooral voorzichtig!

Buenos viajes y
muchos besos, tia Angèl.